Image 2 Image 1 Image 5 Image 4 Image 7 Image 3

MICE


Branża turystyki biznesowej, jej nazwa to akronim od angielskich słów Meetings (spotkania), Incentive (motywacja), Conferences (lub Conventions – konferencje lub konwenty), Events (wydarzenia).

 

Z naszego punktu widzenia to pasjonująca branża, ale zapewne nie takiej odpowiedzi Państwo oczekujecie......


Próbując wyjaśnić jeśniej zagadnienie MICE mamy tutaj wszelkie formy turystyki biznesowej począwszy od spotkań, gal i konferencji przez eventy (czyli różnorakie imprezy firmowe od wyjazdów integracyjnych po pikniki firmowe) aż do imprez typu incentive (czyli wszelkich nagród mających formę imprez motywacyjnych np. ekskluzywny wyjazd, niestandardowy program odnowy biologicznej czy firmowa liga paintballowa).


Ciekawostką może być fakt, że o ile w Europie - jeśli używa się angielsko brzmiącej nazwy - to branżę tą określa się mianem "Meeting Industry" lub "Business tourism" bardzo rzadko używając skrótowca MICE, podczas gdy w Polsce ten właśnie skrót jest najczęściej używanym przez jej praktyków określeniem tej gałęzi gospodarki.


W powszechnej opinii pojęcia dotyczące integracji pracowniczej i imprez integracyjnych często są bardzo nieostre i bywają wykorzystywane zamiennie. Już Arystoteles mawiał, że "prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" i dlatego poniżej prezentujemy 4 kluczowe pojęcia, których najczęściej dotyczy owo zamienne użycie.


Integracja to szereg działań zmierzających do uściślenia pozytywnych relacji między podmiotami (między pracownikami, między pracownikami a firmą, pomiędzy działami firmy), wzajemna motywacja pracowników uwzględniająca pracę w grupach, kreowanie stosunków opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu, przyjaźni i koleżeństwie, odpowiedzialności, obowiązkowości itp.


Rekreacja to forma aktywności umysłowej lub fizycznej podejmowana poza obowiązkami zawodowymi, społecznymi, domowymi i nauką; stosowana w celu odpoczynku i rozrywki, z założenia jest aktywnością dobrowolną.


Team-building to proces budowania zespołu, a więc ukierunkowane działanie mające z grupy pracowniczej stworzyć zespół. Wielokrotnie można spotkać oferty używające terminu "team building" dla klasycznych imprez firmowych o charakterze rekreacyjnym. Takie imprezy - choć pełne wciągających atrakcji - nie mają żadnego waloru team-buildingowego, gdyż używają niewłaściwych metod (a więc głównie zabaw o charakterze rywalizacyjnym, podczas gdy w budowaniu zespołu generalnie unikać powinno się rywalizacji). Tymczasem team-building to przemyślane działanie zaplanowane z użyciem metodyki szkoleniowej, choć realizacja tychże planów może mieć miejsce na niemal dowolnym evencie.


Outdoor to wszystkie zajęcia rozgrywane "na zewnątrz". Zwykle mówiąc outdoor mamy na myśli tzw. atrakcje outdoorowe w ramach imprez, pikników czy innych eventów (np. konferencji) lub szkolenia outdoor. Rozrzut tematyczny jest więc spory. Szkolenia outdoor bardzo często są pojmowane jako działania z zakresu budowania zespołu (team-building), co z kolei mocno zawęża ich zakres tematyczny (tematyka szkoleń outdoor daleko wykracza poza budowanie zespołu).




Banery | polityka cookies
Copyright © 2010-2019 Smart-Look, Realizacja strony: M40
 

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Smart-look on Facebook